1588 lokacija, 335 tona otpada. Rezime je to jučer završene akcije „Očistimo grad“ u kojoj su po dva puta iz svih gradskih kotara i mjesnih odbora djelatnici Čistoće uz pomoć Komunalnog redarstva odvezli sav zatečeni glomazni otpad, uz temeljito čišćenje i uređenje okoliša oko postavljenih kontejnera.
Od ukupnog broja lokacija, građani za odvoz prijavili 362, a na ostalih 1226, lociranih od strane redarstva i Čistoće, nepropisno su ostavljali i glomazni i građevinski otpad.
– Cilj naše akcije je postignut. Vjerujemo kako je svatko od naših sugrađana u svom kvartu mogao primijetiti kako nam može biti uredno i čisto. Nažalost, neodgovorni među nama nastavili su zatrpavati okoliš viškom iz svojih stanova i apartmana, pa se stanje na terenu, unatoč trudu komunalnih redara i djelatnika Čistoće, vrlo brzo vraćalo na staro. Zato apeliramo još jednom na sve: čistoća našeg grada ovisi isključivo o nama samima. Ako se pridržavamo pravila odlaganja otpada i termina za redovite odvoze glomaznog otpada, imat ćemo čist okoliš u kojem živimo – poručuje gradonačelnik Ivica Puljak, u ime svih sudionika koji su proteklih mjesec dana dali svoj obol u ovoj akciji, svojih suradnika i vrijednih djelatnika gradske tvrtke Čistoća.
Čistoća dalje nastavlja sa svojim redovnim aktivnostima, u kojima im je od velike važnosti odgovorno ponašanje i pomoć svakog pojedinca. Građani i dalje na adresu ocistimograd@cistoca-split.hr, kao i na stranicama Čistoće (https://www.cistoca-split.hr/) mogu prijaviti lokacije nepropisno odloženog otpada. I Komunalnom redarstvu Grada Splita mogu prijaviti one za koje znaju da se ne pridržavaju pravila odvoza, već građevinski šut, madrace, wc školjke, stare ormare i slično ostavljaju po javnim površinama. Prema najavama, sad kad je pojačano čišćenje grada u akciji „Očistimo grad“ završeno, redari će pojačati kontrole propisnog odlaganja otpada, pa svi oni koji se zateknu u prekršaju bit će kažnjeni. Kažnjavat će se i vlasnici privatnih zemljišta na kojima se stvaraju divlji deponiji, najprije zakonski najnižim kaznama kao upozorenjem, nakon čega će dobiti rok od 15 dana da ga sami očiste. Ukoliko to ne učine, umjesto njih to će učiniti gradske službe i tvrtka koji će vlasniku za obavljen posao izdati račun. Napominjemo kako Grad ne smije javnim novcem čistiti privatne parcele, pa je ovo ujedno i apel svima da više brinu i o svojim privatnim parcelama.
Spomenimo i kako je pojačano čišćenje grada koštalo ukupno 234 tisuće kuna javnog novca, što je još jedan razlog da svi zajedno više trudimo da nam grad bude čist i uredan.